Webshop marketing is net zo belangrijk

Webshop marketing is net zo belangrijk

3 april 2018 SEO 0
webshop marketing

Er zijn allerlei verschillende soorten marketing. Zo is er algemene online marketing, wat zorgt voor een strategie en een uitvoering op alle vlakken. Dan is er bijvoorbeeld viral marketing, wat zich richt op het ervoor zorgen dat er bepaalde posts zijn die viraal gaan op social media. Er zijn nog veel meer soorten marketing, maar wat ook een hele belangrijke is, is webshop marketing. De hoeksteen van de e-commerce, want webshop marketing zorgt voor verkeer naar je webshop en voor conversies op je webshop.

Webshop marketing, wat is het

Webshop marketing is de basis voor diegenen die willen zorgen dat hun webshop overeind blijft, en winstgevend wordt. Bij het runnen van een online winkel komen allemaal dingen kijken, waar je oorspronkelijk misschien niet aan had gedacht. Het is bijvoorbeeld belangrijk om je pagina zo in te richten, dat bezoekers van je site ook echt op de ‘koop’-knop drukken. Daar zijn allemaal trucs voor namelijk. Er zijn bijvoorbeeld bepaalde kleuren die beter werken dan anderen. Ook is het belangrijk om met Analytics te kijken waar mensen in je webshop belanden. Of welke producten het goed doen en welke minder goed. Zo kun je proberen te ontcijferen waarom het wel of niet goed gaat, en hoe het verbeterd kan worden.

Retentie

Om nog als voorbeeld aan te geven wat je allemaal kan doen: ook kun je retentie marketing gaan uitvoeren. Dat is een belangrijk aspect van webshop marketing. Het zorgt ervoor dat klanten die al eerder op je site zijn geweest terug worden gehaald met bijvoorbeeld een banner. Ze krijgen dan precies het product te zien dat ze eerder in hun winkelmandje hadden laten staan. Deze klanten komen dan terug op je site en converteren dan wel. Als je geen idee hebt waar ik het nu allemaal over hebt: geen paniek, je kunt webshop marketing uit handen geven. Of je vraagt om advies. Het kan allemaal!

Webshop marketing hoeft niet zelf

Het kan best ingewikkeld zijn om een hele strategie uit te gaan zetten met bijvoorbeeld KPI’s (key performance indicators). Daar kun je dus hulp bij krijgen. Laat webshop marketing over aan marketing professionals, en je zult zien dat je binnen je bedrijf ineens veel meer tijd hebt voor andere zaken, zoals je social media of überhaupt het regelen van je voorraad. Op deze manier wordt je webshop winstgevend, én heb je meer tijd over voor andere zaken. Het is een win-win situatie.