ER IS VEEL VRAAG NAAR ACCOUNTMANAGER
Met de opleiding tot accountmanager investeer je tijd in jezelf. Je leert hoe je als accountmanager moet werken en daar is altijd vraag naar. Er wordt namelijk veel gevraagd naar deze functie op de arbeidsmarkt. Dat komt omdat elk bedrijf eigenlijk wel accountmanagers nodig heeft. Als je te maken hebt met vaste klanten dan heb je een accountmanager nodig om deze van dienst te zijn en te beheren. Accountmanagers zorgen ervoor dat klanten alles krijgen wat ze nodig hebben. Als je een diploma op zak hebt dan kun je gaan solliciteren op ontzettend veel vacatures. Dagelijks komen er nieuwe bij en er is werk genoeg. Omdat elk bedrijf accountmanagers nodig heeft kun je gericht gaan solliciteren. Bijvoorbeeld bij bedrijven binnen een branche waar jouw passie ligt. Je verzekert jezelf ervan dat je kunt werken binnen een sector die je interessant vindt.
Het profiel van een accountmanager
De functieomschrijving accountmanager is als volgt. Een accountmanager is iemand die tussen het bedrijf waar hij of zij voor werkt en de klanten in staat. Een account is eigenlijk een klant en je bent dus een soort manager van de klant. Je bent het aanspreekpunt en de eerste persoon waarmee ze contact opnemen als ze vragen of problemen hebben. In veel gevallen ben je ook verantwoordelijk voor de werving van nieuwe klanten. Op die manier ben je van het begin al betrokken bij een account. Een accountmanager is een expert in het opzetten van relaties en uiteraard ook in het onderhouden ervan. Je staat dus vanzelfsprekend sociaal sterk in je schoenen. Je bent communicatief erg vaardig en een people person. Je houdt ervan om op een sociale manier bezig te zijn en verliest niet snel het overzicht. Natuurlijk ben je ook bekend met het uitvoeren van administratieve taken. Je bent commercieel ingesteld en weet van aanpakken.